רוית טוב-לי

אפוטרופסות וייפוי כוח מתמשך

אפוטרופסות וייפוי כוח מתמשך

החידוש העיקרי של מהפיכת הכשירות הוא מוסד "ייפוי הכוח המתמשך". משרדנו הוא מהמשרדים הראשונים בישראל המעניק שירות עריכת יפוי כוח מתמשך, כבר משנת 2017. מטרתנו אינה "לסמן וי" על עריכת ייפוי כוח מתמשך, אלא לתפור חליפה אישית לכל ממנה, בשים לב לשאיפותיו, חששותיו, מצבת רכושו ובעיקר: מאפייניהם של בני משפחתו מקרבה ראשונה והיחסים בינם לבין עצמם. הממנה הוא האדריכל של המסמך, אולם מתפקידנו להציע לו חלופות שונות למצבים פוטנציאליים, ולהסב את תשומת לבו לבעייתיות שעלולה להתעורר לאחר כניסתו של המסמך לתוקף. לפיכך, נדיר ביותר שאנו מסיימים בפגישה אחת את עריכת המסמך, ואנו מעודדים את לקוחותינו לחשוב, להתייעץ ולהתייחס לייפוי הכוח המתמשך בכבוד המגיע לו, ככתב הוראות שנועד להגן עליהם לאחר שכבר לא יוכלו להגן על עצמם.

כמו כן, לעיתים קרובות במהלך הטיפול, מתברר שכדאי לערוך מסמכים משפטיים משלימים ולא להסתפק בייפוי הכוח המתמשך. כך למשל, ישנם ממנים המבינים במהלך הטיפול שהם חפצים גם בעריכת מסמך הנחיות מקדימות, המורה שלא להחיותם במקרה חירום רפואי, וישנם ממנים המבינים שהם חשופים לטענות רכושיות מצד בני זוגם (בעיקר בפרק ב'), שעל כן כדאי שיערכו במקביל גם הסכם ממון.

עבור מי שלא הספיק או לא רצה לערוך ייפוי כוח מתמשך, וחלילה חדל להבין בדבר, אין מנוס ממינוי אפוטרופוס. בהליכי אפוטרופוסות המדינה מהווה שחקנית ראשית, וצריך לדעת כיצד נכון להתנהל מולה. משרדנו מעניק שירותים בכל שלביהם של הליכי האפוטרופסות, החל מבקשה למינוי אפוטרופוס או התנגדות לבקשה כזו המוגשת מטעם בן משפחה אחר, המשך בייצוג אפוטרופוסים באופן שוטף ובמידת הצורך כנגד אפוטרופוסים נוספים, וכלה בתביעות לביטול אפוטרופסות ובתביעות כנגד אפוטרופוסים.

אנו מסייעים ללקוחותינו שמונו כאפוטרופוסים בעריכה והגשה של המסמכים הנדרשים ע"י האפוטרופוס הכללי (המדינה): פרטה, סל מחיה ודו"חות שנתיים, וכן מגישים מטעמם באופן תקופתי בקשות לפסיקת שכ"ט אפוטרופוס.

בנוסף, אנו מייצגים אפוטרופסים אשר זקוקים לקבלת הוראות או אישורים מבית המשפט, למשל במקרה שמתעורר צורך למכור דירה בבעלות האדם שמונה לו אפוטרופוס (פעולה שאפוטרופוס אינו רשאי לבצעה, ללא אישור של בית המשפט).

בנוסף, אנו מייצגים הורים, המהווים אפוטרופוסים טבעיים של ילדיהם, בהליכים כנגד האפוטרופוס הכללי (המדינה), כאשר הם נדרשים לקבלת הוראות או אישורים מבית המשפט. הסיטואציות השכיחות הן כאשר הורים מבקשים לעשות שימוש בכספו של ילדם הקטין (למשל כספי פיצויים שקיבל כתוצאה מתביעת רשלנות רפואית), או כאשר הם מבקשים לקנות או למכור עבורו נכס מקרקעין.

עיקר השירותים שאנו מציעים:

ייפוי כוח מתמשך

ייפוי כוח מתמשך

מסמך הנחיות מקדימות

מסמך הבעת רצון

בקשות מטעם מיופי כוח (למשל, למכירת דירה בבעלות הממנה)

תביעה לביטול ייפוי כוח מתמשך

אפוטרופסות

בקשה למינוי אפוטרופוס

בקשות מטעם אפוטרופוסים

פרטה, סל מחיה ודו"חות שנתיים

בקשה למינוי תומך החלטות

בקשה לאישור פעולה בשם קטין

תביעה לביטול אפוטרופסות